Burada Gifi Yani Hareketli Resim Nasil Olur dilimin dondugunce anlatmaya calisacagim.



Gif demek yani hareketli resim demek bir kac resimin arka arkaya seri olarak gelmesi demektir nasilki sinamada bir suru resimler seri bir sekilde arka arkaya gelince insanlarin hareketi tam olarak cikiyorsa gifdede ayni mantik vardir, degisik en az iki resim arka arkaya seri bir sekilde hareket ettiginde gif elde ederiz, asagidaki alinti orneklerdede goruldugu gibi ayni resim uzerinde degisiklik yaparak masa ustune alip sonra o resimleri gif programlariyla seri bir sekilde hareket ettiririz, Cesitli gif yapma programlari vardir bunlarin en basit ve kolayi photoscapedir, biraz kurcalamayla guzel hareketli gifler yqpabilirsiniz ayrica Jasc animation shop ve jasc ulead gif programlarida vardir benim tavsiyem ilk baslayanlar photoscapeyle baslasin;;; gifin mantigini anlatmaya calistim ve asagida cesitli programlarla yapilmis giflerden ornekler var kolay gelsin; 


 
Ypamış Olduğum Örnekler
1- jasc animation shop programiyla yapilan

 

 
ilk önce jasc animationu programýmýzý açýyoruz..

 
Ve file kýsmýndan new'e týklýyoruz..

 
Karþýmýza çýkan pencereden de transparanatý seçiyoruz..
üstte gördüðünüz gibi

 
widht & hight yazar geniþlik ve yükseklik demek..

 
widht yazan yere 350 
height yazan yere 120 yazýyorum

 

 

 
edit menüsünden duplicate selectede geliyoruz..

 
edit düzenleme demek

 
duplicate de kopyalama

 
gördüðünüz gibi yeni sayfa açtýk ama gif yapcamýz için açtým sayfaya ctrl ye basýlý tutarak seçiyorum..

 
ve editten duplicate selectedi seçiyorum 2 framem oldu resimle daaha iyi anlýcaksýnýz..

 

 

 
þimdi gelelim yazý yazmaya

 
a harifne týklýyoruz yazýmýzý yazýyoruz ben nihal yazýyoruz

 
ve yazý fontumu yüksekliðimi seçcem sonra ..

 

 

 
ilk önce 2 frame me geliyorum ve üzerindeyken seçili mavi oluyor..
ve sonra a ya týklýyoruz yazýmýzý yazýyoruz..

 
yazý ayarlarýmýzý yaptýktan sonra ok seçeneðine týklýyoruz..

 

 
yazýmýzý yazdýk sonra rengimizi deðiþtiriyoruz..

 
nihal yazýsýný kopyaladýktan sonra..

 
renk seçiyoruz ben 3 kes kopyaladým ve 3 tane nihal yazýsý vardý ilkini deðiþmiyýoruz 
2 ve 3 ben beyaz ve pembe yaptým..

 

 
gelelim ikinci yazýmýza son nihali kopyalýyorum..

 
ve mause seçili tutun editten duplicate selected diyin

 
kopyaladýðýmm yere yani yanýna 
ikinci yazýmý yazýyorum ben soyadýmý yazcam eryilmaz

 
þimdi gelelim resimli anlatýmda görelim..

 

 
þimdi gelelim bir resim bulmaua ben netten deðilde arþivimden kullancam

 
file den open diyerek resmi açýyoruz..

 
jpg ise jpg gif se gif resmi seçiyoruz..

 
ben gif bir resim seçcem..

 
kýsa yoluda gif resmi bulup programa sürükleyip açcam ben..

 
ama bilmeyen için gif nasýl açýlýr kýsaca resimli gösterim..

 
file den open çýkan pencereden

 

 
diðer resimleride seçersin size kalmýþ jpg png vb dosyalarý..:1:

 

 

 

 

 
þimdi açtýðýmýz gifte yazý yazýyoruz..ilkþnde yaptýðýmýz gibi ama bu sefer yazýyý kopyalamadým yazýyý giflere gelcek þekilde yazdým..

 

 
sýra geldi efekt vermeye

 
önce biri seçiliyken klavyeden ctrl tuþuna basarak tüm çalýþmalarý seçinn.

 
sonra effects kýsmýndan aplly image efecti seçiyorum

 
çýkan pencereden de efektii seçiyorum ön izlemeyi görüyoz zaten..

 
sonra ok diyoruz..

 
ve sonra file den save as diyorum save de diyebilirsiniz..

 
ve çalýþmamýzý kaydediyoruz...

 

 

 
ve sonuç :

 

 

 

 
2- Jasc Point Shop Programiyla yapilan

 

 
Bu derste kullanacaðýmýz plugin Eye candy 4000

 

 
Ýndirip kuruyoruz.Pluginleri daha önce açtýðýmýz ve psp proðramýna tanýttýðýmýz psp malzemeleri dosyamýzdaki 
plugins-8bf dosyamýza yükleyeceðiz.Bazen C ye yükler.Dilerseniz PSP proðramýnada yükleyebilirsiniz.Ben plugins-8bf
dosyama yüklüyorum.Plugini yüklerken psp proðramý kapalý olsun.Bazen hemen çýkmaz pc yi baþtan açmanýz gerekebilir.

 

 
1.Resmi PSP ye alýyoruz.
2.Layer panomuzda üzerinde sað tuþ týklayýppromate bacgrount layer yapýyoruz.
3.Üzerinde sað tuþ týklayýp 2 kere dublicate yapýyoruz.3 layerimiz oluyor.
Layerlerin ismini deðiþtirelim.
Layerin üzerinde sað tuð týklayýp rename den mum1mum2mum3 diye deðiþtiriyoruz.
Ben isim deðiþtirmiyorum.Siz daha kolay anlýyabilesiniz diye deðiþtirdim.

4.Alttan 1 ve 2 nolu layerlerin gözünü kapatýyoruz.
5.En üstteki 3. layerin üzerindeyiz.
Selaction.....Freehand selection tool seçiyoruz.Sol sütün üstten 5. kutu
6.Parmaðýmýzý klavyeden shift ( üzerinde yukarý ok olan tuþ) tuþuna basýyoruz.
7.Mumlarýmýzýn etrafýný çiziyoruz

8.Effects...Eye candy 4000 ...fire 
Basic ve color renkleriyle oynayarak kullandýðýmýz muma göre ayarlarý yapýyoruz
Panonun sað tarafýnda mumlarýn alacaðý þekil gözükür.

9.Her 3 layerde farklý ayarlar yaparak mumum ateþinin hareket etmesini saðlýyoruz.
10.Ýþlemlerimiz bitince selections....select none diyerek seçilmiþ alanlardan çýkýyoruz.
11.Ana resmimiz mumlardý.Ýstediðiniz resimleri alýp monte edebilirsiniz.
Ben bir kadýn resmi aldým.Kadýn resmi üzerinde sað tuþ yapýp copy diyorum
mum resmimin üzerine geçip sað tuþ týklýyor paste...paste as new layer diyerek yapýþtýrýyorum
Kadýnýn opaticty ayarýný 68 yapýyorum.Aþaðýdaki resimde ayar yerini gösterdim
12.Kýz layerimin üzerinde sað tuþ yapýp layeri dublicate yapýyorum.Onunda 3 tane olmasý lazým.
3 layerinde ismini kýz olarak deðiþtiriyoruz.
13.Layerleri birleþtirelim.Bir mum bir kýz layerinin gözü açýk olacak.Birleþtireceðimiz layerin üzerinde olacaðýz.
Layers...Merge...Merge visible Diyoruz.2 layer birleþti.Ýsmi merget oldu.Gözünü kapatýyoruz.

14.Mum2 layerin üzerine geçip mum2 ve kýz2 layeri birleþtiriyoruz.Gözünü kapatýyoruz.
Ayný iþlemi mum3 ve kýz3 layerede uyguluyoruz.
Dilerseniz baþka resimler yada tubeler de ekliyebilirsiniz
15.3 tane merget layerimiz oldu.Gözlerini açýyoruz.
16.File...Save as diyor...Photoshop ( PSD) olarak kayýt ediyoruz
17.Animationshopta açýyor ve gif olarak kayýt ediyoruz.
Ben resmin kenarýný kývýrýp yazýda yazdým.Bunuda baþka bir derste anlatacaðým.
Bu mumlarýn ýþýk rengi beyaz olduðu için istediðim gibi olmadý.
Siz sarý ýþýk veren mumlarý tercih edin.Daha iyi sonuç veriyor.

alýntýdýriþte buda benim çalýþmam

 

 
kolay gelsinn..

 

 
3-Jasc Paint Shop programiyla yapilan

 

 
Öncesi Sonrasý

 

 
Resimlere pýrýltý nasýl yapýlýr onu anlatmaya çalýþayým.

 
Bunun için Jasc Paint Shop 8 ve Jasc Animaion Shop programlarýný kullanacaðýz.

 
Pýrýltýlarý Jasc Paint Shop ta yapacaðýz ve bunu Jasc Animation programýna gif olarak çevireceðiz.

 

 
1- Jasc Paint Shop Pro programýný açýyoruz. 
File >> Open i týklýyoruz.

 

 

 
2- Açýlan pencerede hangi resim üzerinde pýrýltý yapmak istiyorsak bilgisayarýmýzdan yerini bulup Aç butonuna basýyoruz

 

 
3- Sað alt tarafta bulunan layer tablosunda background yazasýný görüyoruz. Bunun üzerine gelip mausenin sað tarafýna basýp Promote Background Layer e basarak deðiþtiriyoruz.

 

 

 

 
4- Background yazýsý Raster olarak deðiþti.

 

 
5- Layer tablosunda bulunan Raster1 yazýsýnýn üzerine gelip mausenin sað tarafýna basýp Duplicate yi týklýyoruz. Bu iþlemi 2 kere yapýyoruz

 

 
6- Alttaki resimdede gördüðünüz gibi Layer sayýsý 3 tane oldu.

 

 
7- Resimdede görüldüðü gibi ilk ikisenin yanýnda bulunan gözleri kapattým. Gözün üstüne gelip 1 kere týklamak yeterli. Gözü açmak için yine ayný iþlem yapýlýr.

 

 
8- Eðer resimdeki gibi gözler görünmüyorsa, hemen yandaki uzunlamasýna bulunan çizgiyi tutup sola doðru çekin. Gözler görünecektir.

 

 
9- Þimdi resimde pýrýltý yapacaðýmýz yerleri seçelim. Bunun için sol tarafta bulunan þekillerden üstten 5. Sýradaki þeklin yanýndaki oku týklayýnca Freehand Selection u seçiyoruz. Bir elimizlede klavyede bulunan SHIFT tuþuna (Caps Lock tuþunun hemen altýnda bulunan büyük harf yazmak için basýlan tuþ) basýlý tutarak pýrýltý yapýlacak yerleri seçmeye baþlýyoruz. SHIFT tuþunun buradaki iþlevi þudur: Seçilmiþ bir alandan baþka bir alaný seçmek için geçerken önceki seçilmiþ alaný iptal etmemek için kullanýlýr. (Mesela elbisesini iþaretledim diyelim ayný zamanda baþýndaki tülü ve çiçeðide iþaretleyeceðim o yüzden shift tuþuna basmalýyým)

 

 
10- Layer tablosundaki Raster 1 yazan yeri seçiyoruz ve yanýndaki göz açýk býrakýyoruz diðerleri kapalý olacak. Þimdi pýrýltý yapmaya geçiyoruz. 

 

 
11- Adjust >> Add/Remove Noise >> Add Noise.. yi seçiyoruz

 

 
12- Açýlan pencerede Noise yazan bölümdeki rakamý 35 olarak ayarlýyoruz ve Ok butonuna basýyoruz.

 

 
13- Þimdi tekrar Layer tablomuza geliyoruz. Raster 1 in yanýndaki gözü týklayarak gözü kapatýyoruz ve bir üste Copy of Raster 1 yazan bölüme geliyoruz ve yanýndaki gözü týklayarak açýyoruz.

 

 

 
14- Yine Adjust >> Add/Remove Noise >> Add Noise.. yi seçiyoruz. Ve açýlan pencerede Noise yi 45 olarak ayarlýyoruz ve Ok butonuna basýyoruz.

 

 
15- Layer tablomuza geliyoruz ve Copy of Raster 1 yazan yerin yanýndaki gözü kapatýyoruz ve çýkýyoruz üst satýra. Copy (2) of Raster i seçiyoruz ve yanýndaki gözü açýyoruz. 
Sonra yine Adjust >> Add/Remove Noise >> Add Noise.. yi seçiyoruz. Ve açýlan pencerede Noise yi 55 olarak ayarlýyoruz ve Ok butonuna basýyoruz.

 

 
16- Hepsinin noise ayarlarýný yaptýktan sonra Layer Tablomuzdaki tüm gözleri açýyoruz.

 

 

 
17- File >> Save As… i týklýyoruz

 

 
18- Bilgisayarýmýzda nereye kaydetmek istiyorsak orayý seçip Photoshop (*.psd) olarak kaydediyoruz

 

 

 
19- Jasc Paint Shop 8 programýyla iþimiz bitti. Þimdi Jasc Animation Shop programýný açýyoruz ve File >> Open i seçiyoruz.

 

 

 
20- Açýlan pencereden PSP de hazýrlayýp psd olarak kaydettiðimiz resmi nereye kaydettiysek onu bulup Aç butonuna basýyoruz.

 

 

 
21 Çalýþmamýzýn nasýl olduðuðunu görmek için View >> Animation u seçiyoruz.

 

 
22- Sonuç aþaðýdaki gibi oldu. Eh fenada olmadý

 

 
23- Son olarak File >> Save As… i týklýyoruz. Resmi nereye kaydetmek istiyorsak açýlan orayý seçiyoruz ve gif formatýnda kaydediyoruz.

 

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Top